Blog de stiri. Rau si bun in Romania ori despre romani.

joi, 11 decembrie 2008

89 de şcoli se dărâmă din cauza birocraţiei româneşti


Probleme La Şcoala Centrală, elevii nu se dau bătuţi

Din 102 şcoli, doar 13 au fost reabilitate în ultimii patru ani


Şcoala Centrală este ameninţată de construirea în apropiere a unei clădiri moderne de birouri


Elevii Şcolii Centrale din Bucureşti continuă să facă presiuni asupra Primăriei Municipiului Bucureşti, pentru că vor să li se repare şcoala. Clădirea de la Grădina Icoanei, care face parte din patrimoniul naţional, ar fi trebuit să fie reabilitată din 2003, dar Primăria Capitalei, care se ocupă de proiect, a tărăgănat licitaţiile de atribuire a lucrărilor.

Zilele acestea, elevii şi profesorii au tras un nou semnal de alarmă, care a rămas fără răspuns, deoarece nici un reprezentant al primăriei nu a fost prezent la întâlnire. Situaţia este cu atât mai gravă, pentru că la nici 20 m de gardul şcolii se va construi un imobil modern de peste 10 etaje. Conform legislaţiei în vigoare, acest lucru este ilegal pentru că „se consideră zonă de protecţie suprafaţa delimitată cu o rază de 100 m în localităţi urbane (...) de jur împrejurul monumentului istoric” (Legea nr. 422/2001, art. 9).

Consiliul elevilor din şcoală va trimite din nou o scrisoare deschisă preşedintelui Traian Băsescu, primarului general, Sorin Oprescu, Primăriei Sectorului 2 şi Consiliului General al Municipiului Bu­cureşti,solicitându-le spri­jinul pentru renovarea şi consolidarea clădirii. De asemenea, va fi trimisă o notă şi către Consiliul Europei, cu privire la situaţia clădirii în care funcţionează Şcoala Centrală. Elevii se gândesc să apeleze şi la UNESCO, astfel încât clădirea să intre în patrimoniul protejat al organizaţiei internaţionale.

Lucrările la şcolile BEI – îngheţate în licitaţii

Situaţia de la Şcoala Centrală nu este singulară. Alte 89 de şcoli incluse în programul de reabilitare al Primăriei Capitalei, derulat cu Banca Europeană de Investiţii, întâmpină aceleaşi probleme. Chiar dacă s-au organizat licitaţii, lucrările nu au fost atribuite. Doar elevii, profesorii şi părinţii din 13 şcoli bucureştene se pot bucura că lucrările au fost finalizate. Împrumutul de 112 milioane de euro de la BEI s-a dovedit a fi inutil, pentru că angajaţii primăriei nu reuşesc să demareze lucrările. Care sunt unităţile în care se lucrează în prezent sau care este stadiul investiţiilor sunt mistere în Primăria Capitalei.

Cert este că înainte de începerea anului şcolar, primarul Sorin Oprescu promitea că, până la sfârşitul anului, se vor organiza licitaţii pentru toate şcolile din programul BEI.

Sfârşitul anului 2008 se transformă în începutul anului 2009, astăzi reprezentanţii primăriei spun că toate şcolile vor intra în reparaţii cel târziu la mijlocul lunii februarie.

SURSA: Gandul.info

Postat de atentie!!!!!!!!!!!!! la 11.12.2008 22:25

dati in judecata statul ca va pune viata in pericol si la protectia copilului ca nu va asigura standarde minime de invatare legea 84 a inv si legea 272/2004 a auzit cineva de ea?? bai copii destepti va lasati manipulati de profesori la primar faceti greva in fata sau abandonati scoala
Postat de logan,sandero=0 !!!! la 12.12.2008 03:07

loganul si caricatura aia de sandero sunt cele mai inutile si mai imputite masini produse in anul 2008. niste bude pe roti care sunt sicrie sigure. vai de prostii care le cumpara. n-au minte nici cit o gaina. primii loganisti s-au pacalit pentru ca au crezut in francezi,dar in ziua de astazi sa-ti cumperi cu mina tadricul gen cutie de conserve care cere bani si care scirtiie din toate incheieturile si mai ales la pretul ala full,este cea mai mare im.becilitate! nu mai vorbesc de serviceurile logan si de "meseriasii" care se "ocupa" de masina ta si de piesele foarte scumpe. si daca loganul este atit de performant,de ce pretul de vinzare ca si sh la o masina de doi ani si cu 50.000 km la bord este de pina la 4800euro? ca cei care cer mai mult inseamna ca nu vor sa le vinda! in marea majoritate a loganistilor care-si pun pe geamuri afise,nici nu mai indraznesc sa mai puna pretul. scriu doar negociabil!!!! oare din cauza ca-i asa de buna masina incit o dau cu 20.000 de euro
Postat de Catalin la 12.12.2008 03:08

aceasta taxa este aberanta si protejeaza numai interesele importatorilor de masini. faptul ca doreste sa protejeze productia interna este praf in ochi. locuiesc in germania si va pot spune ca opel un gigant auto a inchis o fabrica la bochum si a concediat 6500 de angajati, va pot spune ca mercedes benz si-a trimis mii de muncitori in concediu prelungit de craciun. astea probleme si de ce nu face si germania la fel impunand o taxa. de ce? pentru ca este aberanta si contravine legislatiei europene. in primul rand protejeaza interesele de grup eliminand concurenta iar in al doilea rand limiteaza dreptul oamenilor de a-si cumpara o masina pe piata libera, noua sau second hand. problema din industria auto este generalizata iar faptul ca tariceanu vrea sa protejeze dacia este o aberatie. tot ce vrea e sa isi protejeze afacerea(dar si a prietenilor) in conditiile crizei. daca dacia isi face probleme atunci sa incerce sa vina cu avantaje oferite de produs(imbunatatiri, un nou look, motor mai economic, etc) nu sa isi creeze un avantaj artificial care pur si simplu limiteaza drepturile cumparatorilor. si va mai dau un exemplu de ce bani se fac in industria auto din romania. stiti ce preturi eu piesele de schimb in germania? de trei ori mai mici ca la noi. cine zice ca masinile de aici sunt harburi nu stie ce vorbeste. o masina de trei mii de euro in germania are motor euro trei sau chiar euro 4 si credeti-ma ca aici oamenii fac reviziile la timp chiar si dupa expirarea garantiei. masinile sunt bune. va dau exemplu de masini din 93 care se pt cumpara cu o mie de euro dar care au tuv(itp varianta germana). daca ai tuv in germania ai siguranta ca masina e buna nu e ca la noi pe spaga. siti ce inseamna oferte in germania pentru cumpararea unei masini? o avans, 0 dobanda plus revizii gratuite, cam asta inseamna capitalismul nu legi prin care se manipuleaza piata. in mod normal din cauza crizei ar fi trebuit noi ca si clienti sa avem de castigat. sa ni se ofere preturi mai bune, dotari mai bune, garantii extinse. prin legea asta credeti ca vor mai exista? pai nu ca nu mai au nevoie. a avut grija guvernul sa le dea clienti deci cumparati masini noi si umpleti contul celor precum tariceanu care nu au chef sa lase din pret ci prefera sa dea o astfel de lege

Niciun comentariu: