Blog de stiri. Rau si bun in Romania ori despre romani.

miercuri, 10 decembrie 2008

Mii de concediaţi la Bechtel


Constructorul Autostrăzii Transilvania şi subcontractorii săi vor sista lucrările în ianuarie şi vor da afară peste 5.300 de muncitori.

Lucrările la Autostrada Transilvania se vor opri complet începând cu 11 ianuarie 2009, când Bechtel va da afară 2.311 muncitori din cei aproximativ 2.400 de angajaţi înregistraţi, inclusiv în managementul companiei. Anunţul de disponibilizare în masă a fost trimis, ieri, la Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă (AJOFM) Cluj. „Bechtel va disponibiliza personalul în conformitate cu anexele 1 şi 2, ceea ce înseamnă 1.550 de angajaţi, la care se adaugă alţi 761, începând cu 11 ianuarie 2009“, a precizat directorul AJOFM Cluj, Daniel Don.

Situaţia creată la Autostrada Transilvania este cu atât mai tragică cu cât, în afara celor peste 2.300 de muncitori, îşi vor mai pierde posturile alţi 3.000 de angajaţi ai firmelor cu care compania americană are contracte în derulare. „Estimăm că există în jur de 30 de societăţi care au peste 3.000 de angajaţi ce derulează lucrări în subantrepriză pentru Bechtel“, a spus directorul Daniel Don.

„Cosmetizare“ forţată

Deşi procedurile oficiale au fost încheiate, Bechtel încearcă să „cosmetizeze“ realitatea şi susţine că numărul angajaţilor care vor fi disponibilizaţi „va putea“ ajunge la 2.300, dacă Ministerul Transporturilor nu va achita datoria de 27 de milioane de euro şi 14,5 milioane de lei. „Regretăm că trebuie să luăm această măsură, dar nu putem continua lucrările fără a fi plătiţi şi fără a avea acces liber şi fără obstacole la suprafeţe de teren cu o întindere considerabilă, situate una în continuarea celeilalte“, a declarat Michael Mix, directorul general al Autostrăzii Transilvania, într-un comunicat de presă.

Directorul de comunicare al Bechtel, Bogdan Sgârcitu, a declarat că, începând cu iulie 2008, Bechtel a transmis la adresa Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) trei notificări prin care se solicitau sumele restante pentru plata lucrărilor executate. „Este adevărat că şi altă dată am avut restanţe mai mari decât cele de acum, dar în prezent situaţia este alta. Avem informaţii că bugetul statului este gol şi de la Ministerul Finanţelor nu se va face vreo plată prea curând. Nu există bani, iar trezoreria este goală. Colectarea de bani este la un nivel foarte redus faţă de estimări. Decizia Bechtel de a trece la disponibilizări este una de business şi nu este una punitivă la adresa statului“, a spus Sgârcitu.

Oficialul Bechtel a precizat că şi în cazul în care vor veni banii de la bugetul statului, lucrările nu se vor mai desfăşura într-un ritm susţinut, deoarece nu există fronturi de lucru pentru construcţia autostrăzii, iar exproprierile sunt mult rămase în urmă.

CNADNR: „Cifra vehiculată de Bechtel este una reală“

Şi de cealaltă parte, directorul de proiect din partea CNADNR, Radu Gaşpar, recunoaşte că sunt probleme. „Sunt restanţe în derularea plăţilor, dar decizia Bechtel trebuie analizată. Nu pot confirma că proiectul autostrăzii va fi oprit, dar în schimb pot spune că cifra de 27 de milioane de euro vehiculată de Bechtel este una reală“, a spus Gaşpar.

În cursul acestui an, Bechtel s-a angajat de mai multe ori să finalizeze un prim tronson de autostradă, în lungime de 25 de kilometri, care să aibă rol de centură a municipiului Cluj- Napoca pe direcţia Bucureşti - Oradea. Înţelegerea nu a fost respectată, deşi premierul Călin Popescu-Tăriceanu a dat mai multe asigurări în acest sens.

NEDISCRIMINARE

Şi lucrătorii turci sunt trimişi „la vatră“


Concedierile au lovit şi în angajaţii străini ai Bechtel. Potrivit oficialului Bechtel, Bogdan Sgârcitu, cei circa 200 de lucrători străini, în special turci, vor fi trimişi acasă până la finalul lui ianuarie. Mai mult de 100 au părăsit deja România. În trecut, Bechtel a fost amendat de Inspecţia Muncii cu un miliard de lei vechi din cauza lipsei sau neactualizării permiselor lor de şedere. În plus, nivelul ridicat al salariilor turcilor a declanşat o serie de proteste ale românilor.

SURSA: EVZ.ro


Pe Bechtel cine da afara ?
de Ursul Bruno, miercuri, 10 decembrie 2008 - 23:10
Pe astia ii zburam primii, refaceam intreg proiectul si-l scoteam la licitatie. Mai ales acuma in criza actuala fiecare firma este dornica de lucrari si contracte astfel incat s-ar putea negocia conditii foarte bune pentru realizarea proiectului in cadru si cu sustinere europeana.

pai bine mah ursule
de coxel(Vizitator), joi, 11 decembrie 2008 - 00:38
Lucreaza matale fara bani si cu terenuri impartite la alde becali si altii care au cumparat in nestire cunoscand viitorul traseu al autostrazii si acum vand la preturi mari, bashca o gramada de procese de expropriere care se vor termina [Citeste] deceniul urmator. La astea mai adaugi furturi de tot felul si rezulta ce se vede. E moartaaa !

Raspunde Statul Roman
de Q, miercuri, 10 decembrie 2008 - 23:25
Nu si-a platit datoriile catre firma constructoare prin urmare firma se adapteaza la realitatile financiare. Nu a reziliat contractul - desi este o incalcare a contractului si cred ca ar putea s-o faca. Pe de alta parte garantiile lui Tariceanu [Citeste] nu reprezinta o clauza contractuala, din cate am inteles intelegerea a fost verbala. Asigurarile de tipul asta nu sunt valide si cu alte cuvinte nu fac parte din contract. Nu sunt sigur daca conceptul de equitable estoppel se poate aplica. Ambele parti aveau libertatea de a modifica de comun acord contractul, ceea ce nu au facut deci si-au facut promisiuni gratuite una alteia. Deci visteria statului e goala dar se dau prime la bugetari. Suna ... romaneste.

Raspunde nivelul ridicat al salariilor turcilor ..
de AVO(Vizitator), joi, 11 decembrie 2008 - 00:39
a declansat o serie de proteste ale romanilor. In pustiu cu Bechtel. Romanii in tara lor sunt discriminati, o rusine. Ma intreb cu ce sunt mai buni turcii ca sa fie platiti mai bine decit romanii?? Guvernele romanesti, resp. ministrii [Citeste] care au negociat contraktele cu acesta firma, sunt niste japite de tradatori. Cel mai scump Km de autostrada, nici in Germania nu sunt asa de scumpe construit ca-n Ro.

Raspunde Haida de... !
de civis rumanum sum(Vizitator), joi, 11 decembrie 2008 - 00:59
Daca acesti indivizi tip "business" (n. n. vorba goala) voiau sa construiasca ceva, o faceau. Nu numai ca n-au vrut, dar au si stricat din cate se stie si se vede. Ce datorii ? Au facut ceva pentru a merita [Citeste] rambursul unor eventuale datorii ? 0 KM. Aici miroase altceva. Mai vor si acces nelimitat la "portiuni": au venit oare sa caute aur, sa repare cetati romane, sau sa asfalteze ? Ma degraba au venit sa fure, chemati de fratii lor intru' asta de la guvern. Cat de mult imi placea (si-mi mai place !) povestea cu negutatorul caruia ii era teama sa-si lase averea in curtea hanului, iar uite ca hangiul il sfatuieste sa si-o lase in mijlocul drumului ! Da' uite ca nu mai e drum ! De altfel, nici n-ar fi trebuit sa fie, caci autostrada strica ingrozitor peisajul, polueaza de moarte, samd. Asta-i teapa curata ! I-au tras-o Turcii (vezi manelarii de astazi) lui Tepes, in definitiva...

Raspunde Tipari sau tepari ?
de civis rumanum sum(Vizitator), joi, 11 decembrie 2008 - 01:04
PS: poate sunt ultimul care remarca, insa uitati-va la numele sefului de :proiect" de la CNAetc... : Gaspar devine, prin magia alfabetului, Spagar ! Hopa ! Coincidenta ? Stranie coincidenta, atunci. N-am nimic cu omul, dar el isi bate joc [Citeste] de banul public. Cine mai spera, sa faca tumbe pe autostrada Bechtel pan-o nebuni.

Raspunde sa dea Domnul
de luciano(Vizitator), joi, 11 decembrie 2008 - 01:39
sa dea Domnul sa-si ia catrafusele si sa se care...sa vina o firma europeana(de preferabil nemti)care sa faca treaba ca lumea..pe de alta parte ce d-zeu a facut Tariceanu cu banii???i-a furat?nu pot sa-mi explic ce se intampla acolo...e rusinos [Citeste] si exprima situatia exacta din Romania si din lume..al 3-lea razboi mondial este aproape..tineti-va bine..America va distruge lumea cu foamea care este acolo deja

Raspunde PE TIMP DE CRIZA FACEM AUTOSTRAZI ?!
de BIANCA VOINESCU(Vizitator), joi, 11 decembrie 2008 - 03:28
Numai in Romania se poate ca pe timp de criza sa facem autostrazi. Decizia e buna, chiar daca vine tarziu, se vor putea economisi bani pentru planuri sociale, sanatate, strazi ale oraselor, etc. Inainte de toate prioritatile de baza, dupa aceea autostrazi pentru smecherii cu Ferrari.

Raspunde Continuare in regim de urgenta
de boby(Vizitator), joi, 11 decembrie 2008 - 08:45
Proiectul Autostrazii este de urgenta 0. doar ca dobitocii de ministrii dobre si orban in loc sa urgentaze proiectul l-au orit 2 ani si dupa doi ani au dat bani cu taraita. Ar trebui sa aducem inca 2 - 3 [Citeste] companui pe care la le punem sa lucreze pe celelalte trosoane. In 2 ani am putrea avea avea o autostrada care sa devina coloana vertebrala a economiei Romanesti prin:Transport, turism , retail etc. Doar ca suntem prea prosti ca natie! sa intelegem ca avand aceasta autostrada am putea recupera economic 10 ani fata de Ungaria, Cehia, Polonia, Slovenia sau Croatia. Acolo este cu adevarat prosperitate (chiar si in vreme de criza). Noi de 18 ani ( deupa revolutie) suntem in criza! PS: Eu sunt liberal dar ii i.njur de mama focului pe tampiti

Raspunde Minciunele si gogosele bechtel-iste
de michel(Vizitator), joi, 11 decembrie 2008 - 08:57
Pana mai ieri lucram in aceasta companie Bechtel, compania tuturor' 'posibilitatilor'', unde sau imbogatit firmele turcesti. Toate materialele erau aduse din turcia inclusiv hartia igienica; Iar firmele subcontractoare de prestari servicii toate sunt turcesti. Managementul a facut disponibilizari zinice-pana in [Citeste] 30 de salariati. La ora actuala mai sunt 515 angajati la punctul de lucru Chiribis-Bihor, si 772 angajati la Savadisla. De unde-or mai scoate ca mai sunt 2500 de angajati? Parerea mea e ca presa sa nu mai aplece urechea la ceea ce spun bechtel-istii-ca totii sunt tot o apa si-un pamant.

Raspunde cum urgentam???
de boby(Vizitator), joi, 11 decembrie 2008 - 09:02
problema este ca daca ne apucam de rezilieri si din nou licitacii aprobari ale comisiei europene piedem inca 5 ani pana ne apucam din nou de munca!!!

Niciun comentariu: