Blog de stiri. Rau si bun in Romania ori despre romani.

joi, 6 noiembrie 2008

Autostrada Bechtel a avansat până la kilometrul minus 31


Descrierea unei autostrăzi începute în 2004: cinci kilometri au fost inauguraţi, 36 erau pregătiţi pentru lucrări de terasament, dar acum terenul a început să alunece peste lucrări


Ministrul PNL, Ludovic Orban, dă vina pe PSD, adăugând că „... şi constructorul putea sesiza problema“



Autostrada Transilvania a ajuns la kilometrul minus 31, contraperformanţă cauzată de greşelile de proiectare şi execuţie ale constructorului – compania americană Bechtel. Este constatarea raportului efectuat de consultantul francez Egis Scetaoroute, însuşit, ieri, public, de beneficiarul CNADNR (Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România). De fapt, Bechtel a „turnat” cinci km de autostradă, dar este compromis de alunecări de teren şi crăpări ale taluzurilor un segment de 36 de kilometri al viitoarei căi de rulare ce va lega Braşovul de Vama Borş, segment din tronsonul Câmpia Turzii-Gilău. În opinia ministrului Transporturilor, Ludovic Orban, responsabilitatea pentru problemele apărute cu tronsonul d e 36 de km se împarte între Bechtel şi... PSD. „Indicatorii de execuţie a lucrărilor au fost aprobaţi, de guvernarea PSD, în baza unui studiu de prefezabilitate, realizat de mântuială, în câteva săptămâni. Sigur însă că şi constructorul putea sesiza problemele, stopând execuţia lucrărilor”.

Orban susţine că, deşi nu a discutat cu reprezentanţii Bechtel, e sigur că americanii vor plăti daunele - estimate de conducerea CNADNR la 100 de milioane de euro: „Nu ai ce să discuţi aici. De asta s-a comandat acum circa trei luni evaluarea, ca să se elimine alte posibile cauze ale problemelor apărute acolo şi să evităm să fim daţi în judecată de constructor. Raportul e clar, Bechtel a greşit, deci trebuie să plătească. De fapt, nu le vom face nicio plată, până ce nu aduc lucrările la indicatorii de calitate stabiliţi contractual”. În pofida multitudinii de probleme ivite în execuţia autostrăzii Transilvania, Orban consideră că Bechtel este o companie serioasă: „E firma cu cea mai mare capacitate de producţie. Au unele probleme de management, dar nu se poate afirma că lucrează de mântuială”.

Pe sectorul 2B al autostrăzii, cuprins între Câmpia Turzii şi Gilău şi având o lungime de 52,5 km, se desfăşoară lucrări de terasamente şi structuri pe un segment de 36 de km, cuprins între km 13 şi km 49, unde, conform comunicatului CNADNR, „au fost identificate alunecări şi ravinări pronunţate ale taluzurilor. Cauzele ce au declanşat aceste fenomene sunt: greşeli de proiectare care aparţin Antreprenorului General – Bechtel care are şi calitatea de Proiectant General; ignorarea de către Proiectant a recomandărilor din studiile geotehnice; interpretarea eronată în anumite situaţii a datelor din forajele geologice; greşeli de execuţie. Costurile reparaţiilor vor fi suportate de Antreprenorul General – Bechtel. Valoarea lucrărilor de refacere va fi cunoscută după finalizarea lucrărilor”.

Acum câteva zile, citat de Evenimentul Zilei, Radu Gaşpar, director de proiect în cadrul CNADNR, a estimat costurile tuturor reparaţiilor necesare la autostrada Transilvania la peste 100 de milioane de euro. Pe de altă parte, Gaşpar a precizat că nu doar Bechtel va plăti această sumă: „Condiţiile de teren au fost diferite faţă de estimări. În acest caz, este normal şi firesc să ne asumăm aceste costuri”.

Proiectul de construcţie a autostrăzii Transilvania, pe traseul Braşov-Borş, a început în 2004, în baza unui contract cu o valoare de 2,2 miliarde euro acordat companiei americane Bechtel. Lucrările au fost întrerupte la jumătatea anului 2005, când autorităţile au reanalizat contractul cu Bechtel, încheiat de guvernarea precedentă. Ca urmare a sistării lucrărilor, termenul de finalizare a autostrăzii, stabilit iniţial pentru anul 2012, a fost prelungit cu un an. În 2008, Bechtel trebuia să finalizeze 26 de kilometri de autostradă. Până în prezent, sunt gata cinci kilometri.

După ce, în intervalul 2007-2008, s-au alocat pentru construcţia autostrăzii Transilvania 700 milioane de euro (aproximativ 380 milioane euro în 2008), guvernul Tăriceanu a repartizat, în acelaşi scop, în proiectul de buget pe 2009, alţi 450 milioane euro.

Premierul Călin Popescu Tăriceanu a declarat, săptămâna trecută, că problemele la construcţia autostrăzii Braşov-Borş sunt determinate de incapacitatea companiei Bechtel de a respecta termenele contractuale şi a precizat că firma nu va primi niciun ban în plus fără un certificat de calitate a lucrării.

Reprezentantul Bechtel în România nu a putut fi contactat pentru a ne da punctul de vedere al companiei faţă de aspectele incriminate de raportul Egis. Dar compania americană a cerut, oficial, ca CNADNR „să certifice sumele datorate în mod legitim către antreprenor pentru lucrările executate; Hotărârea Beneficiarului trebuie să vizeze doar verificarea cantităţilor de lucrări”.

Info plus:

Trecutul „glorios” al autostrăzii Transilvania:


* pilonii viaductului din zona Suplacu de Barcău au fost ridicaţi fără respectarea proiectului, fapt pentru care le-a fost afectată rezistenţa; forajele pentru piloni au fost necorespunzătoare, betonul utilizat a fost de proastă calitate;


* în foarte multe sectoare, constructorul nu a respectat adâncimea săpăturilor impusă de proiect, diametrele pietrelor folosite, a folosit moloz pe post de balastru, fiind afectată portanţa autostrăzii;


* s-a lucrat fără respectarea unghiului de forfecare al terenului (unghiul la care terenul începe să alunece);


* nu s-au fixat corespunzător suprafeţele în pantă, acestea fiind deteriorate de ploi;


* au apărut fisuri la lucrările din beton armat, mascate cu dungi groase de material izolant;


* Direcţia de Calitate şi Protecţia Mediului din cadrul CNADNR a stabilit că Bechtel nu a respectat nici reţeta pentru stratul de uzură, fiind necesară o decopertare a autostrăzii pe o lungime de 120 de metri.

SURSA: Gandul.info


Postat de DECI HAHAHA la 7.11.2008 08:42

HAHAHAHHAHHAHHAHAHHAHHAHAHAHAAHHAAH AAHHAHAHAHHAHAHAHAAHHAHHAH AHAHAHHAHAAHHAHHAHAHAHHAHAHAHAAHHAHAAHAHAH AHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHHAHAHAH

Postat de @ la 6.11.2008 21:36

asta este tara in care traim o tara de neamuri proaste mitocanizate si imbecilizate de sistemul securisto-comunist asta fost si este felul nostru de a fi ....
Postat de m.lt la 6.11.2008 22:00

mizeria gazetarilor nu cunoaste limita mafia securisto -oligarhica incearca sa ne convinga prin scenariile acestor lingai din presa de valoarea analizelor lor stupide care sfideaza si ironizeaza realitatea pledand pt ei ca fiind binefacatorii natiunii ...

Postat de ron paul la 6.11.2008 22:22

in anii 80 intreaga retea de apa potabila din cel de-al treilea mare oras al statului ecuador urma sa fie privatizata si vanduta unei companii americane. dupa scurt timp facturile la apa fiecarei gospodarii din acel oras s-au triplat ceea ce a determinat o revolta in masa a locuitorilor acelui oras pana la scaunele guvernamentale din ecuador. rezultatul ce a urmat a fost bineinteles: compania americana s-a retras din administratia infrastructurii respective. acea firma se numea bechtel.
Postat de chicago la 6.11.2008 22:23

criminalilor!
Postat de siv la 6.11.2008 22:29

bechtel nu e la prima porcarie ordinara pe care o face in lume. si taubman ne indemna sa ne facem autostrazi cu bechtelul. de pe ****://***.foodandwaterwatch.org/water/private-vs-public/corporation s/bechtel sau ****://***.globalpolicy.org/security/issues/iraq/after/2003/051 2bechtelrule.htm bechtel group inc. has a long history of profiting at the expense of people and the environment. bechtel is involved in troubling operations in the water, nuclear, energy and public works sector. their track record documents a trail of environmental destruction, disregard for human rights and financial mismanagement of projects that have affected communities all over the world. cautati sa vedeti ce au facut in bolivia.
Postat de un om la 6.11.2008 23:18

=)) - am ras cu lacrimi - e cumva bombonel de vina? sau poate ministrii berceanu sau orban? eu cred ca toti - niste tampiti nesimtiti care nu au fost in stare sa construiasca nimic in 18 ani
Postat de yo capshunaru' la 6.11.2008 23:34

1.se vede ca nu aveti idee de cum functioneaza firmele de aceasta dimensiune( ffff mari): pe cat de ciudat poate sa para, in evaluarea unui constructor pentru acest tip de proiect, 90% este personalul de la "fata locului"= cei din romania. 2. exemple pe care le dati sunt "erori" de executie atat de specific romanilor( a se citi ca sinonim al cuvantului "eroare" cuvantul furt). cine credeti ca va plati penalizarea de 100 de milioane?! bechtel?!nici poveste!!! vor plati firmele subcontractate romanesti!!...ne dam singuri shuturi in fudulii!!! asa ca, pana nu intelegem ca furtul ne pagubeste pe toti, vom muri de "shmecherie" si de foame!!! doamne, pazeste-i pe romani!!....de romani! ps: lucrez sef de santier in a 4 -a firma de acest tip din lume!!!
Postat de misuro28 la 6.11.2008 23:34

o sa se rezolve repararea lucrarilor cum s-au rezolvat si pe a1. alta licitatie, alti bani ai contribuabilor mancati. fraierii platesc.
Postat de sictir la 7.11.2008 00:13

suntem blestemati (de istorie? de origini? de comunism?) sa nu avem autostrazi ca lumea. poate coruptia, poate neprofesionalismul, poate clientelismul politic, balcanismul, lucrarile de mantuiala, milogismul... sa fie de vina?
Postat de iszy la 7.11.2008 00:25

iarasi suntem dastepti, ne pricepem la " unghuri de forfecare "... vrem sa-i spunem chirurgului cum sa ne opereze? de ce nu-i lasati sa munceasca incercind sa militati pentru a le asigura tot din ce ne-am angajat? incercam sa ne mascam propriile neputinte aratind in ograda celui care totusi ... face ceva. ar fi fost obiectiv articolul daca ar fi relatat si cotele la care si-au indeplinit oficiile contractante obligatiile. si in definitiv de ce ne plingem atita ( atentie presa ), dati-i in judecata la haga. si faceti autostrada cu pa-co a lui casuneanu end co. in definitiv de ce sa facem autostrada in transilvania, pentru "unguri' ? am putea sa o facem in delta de exemplu! sau cel mai bine sa aratam in pantelimon unii cu degetul spre ceilalti: " ba voi pe noi!"

Postat de GIGI CONTRA la 7.11.2008 08:06

balcanismul nostru este fara margini.guvernul psd a acordat ciolanul fimei bechtel pe spaga de milioane de coco,guvernul pnl+pd nu permite continuarea lucrarilor pana nu-si primeste tainul,urmatorul guvern si urmatorul,urmatorul,etc.,etc,vor stopa lucrarile pana se vor infrupta si ei.in timpul asta ungurii,polonezii,chiar si bulgarii construiesc infrastructura.autostrada deja s-a transformat in vile,case de vacanta,conturi grase in insule exotice.toti politicienii nostri sunt o apa si-un pamant.niste lichele.am crezut in schimbare in 1989,m-am suparat pe oracolul din damaroaia dar constat acum ca cei 20 de ani pe care i-a prezis se indreapta spre 200!?!?
Postat de Victor la 7.11.2008 08:25

dupa ce domnul moliceanu si boc poc au tipat cat i-au tinut ranunchii in 2004 ca acest constract a falimentat statul si ca banii nu ajung decat in buzunarele celor care au semnat contractul, se pare acum ca hotii striga hotii! de ce platim acum mai mult decat in 2004 catre aceasta firma, in conditiile in care lucrurile au mers mult mai prost? fac pariu ca firma bechtel a achizitionat si cateva autoturisme frantuzesti pentru a se deplasa pe teren. rusine!

Niciun comentariu: